Deunăzi, stăteam pe terasă la cafea, cu Sasha și Sugar lângă mine și-mi editam un articol de blog pentru un client de suflet. Moment în care m-au năpădit amintirile primelor mele articole.
Cum stăteam ore întregi să aleg cuvintele potrivite, cum scriam și ștergeam din nesiguranță sau cum mă frustram că nu mi se indexau articolele cum îmi doream. Așa că, m-am gândit să împărtășesc cu voi câteva sfaturi pe care mi-ar fi plăcut să le citesc (aud) în momentele acelea.
1) Cuvinte cheie (SEO)
Primul pas în scrierea unui articol este paleta de cuvinte cheie.
De ce? Pentru că aici intervine prietenul nostru Google. El asociază articolul tău cu persoana potrivită. Cu cât cuvintele cheie sunt mai bine alese cu atât șansele ca articolul tău să fie văzut de audiența ta sunt mai mari.
Bineînțeles că există un instrument ajutător pentru a îți ușura munca – Keyword planner. Nu uita să setezi țara și limba potrivită (dacă cumva nu e by default setată). Un ochi de șoim și un excel plin de cuvinte cheie potrivite îți doresc!
2) Schița articolului
Acum începe partea mișto a procesului (dacă cumva te-am plictisit cu Google și Keywords :P): cum îți dorești să arată articolul tău de blog?
Personal, înainte să mă apuc de scris îmi schițez articolul. Lucru care mă ajută să nu mă abat de la subiect și în organizare. Cred că și ție ți-a fost ușor să citești articole de tipul „9 lucruri pentru a….” sau „Sfaturi pe care mi-ar fi plăcut să le aud când…”. Ei bine, un articol de blog structurat îi va ajuta și pe cititorii tăi să-l urmărească mai ușor fără a se plictisi.
3) Scrierea articolului de blog
Acum că avem lista de cuvinte cheie pe care să ne focusăm și structura… Să trecem la treabă!
Eu urmăresc aceeași structură studiată la orele de limba română când eram nevoită să creez eseuri:
- Introducere – aceasta trebuie să fie scurtă și simpatică. Ah, da! Și să conțină cuvântul cheie pe care îți creezi articolul, astfel subiectul ales de tine se face înțeles încă de la început.
- Cuprins – după cum menționam și mai sus, asigură-te că articolul tău este ușor de citit fragmentândul în paragrafe scurte.
- Concluzia – aceasta, de asemenea, trebuie să fie scurtă. Sumarizează articolul în câteva propoziții.
Specialiștii în SEO recomandă ca articolul să aibe minim 300 de cuvinte.
Eu întotdeauna las titlul articolului la final, dar nu este o regulă.
4) Fotografiile
Ahhh… ele întotdeauna fac articolul mai sexy. Eu le prefer pe cele făcute de mine, dar oricând poți apela la platforme de fotografii precum Pexels sau Unsplash.
Este recomandat ca acestea să fie .jpeg și să aibe dimensiunea potrivite. Cât despre SEO nu uita de ALT text și să denumești fotografi cu cuvântul cheie ales.
5) Corecturi
Personal, am două momente când fac asta: imediat după ce am terminat de scris articolul și a doua zi. Astfel, dacă am ratat vreun typo, având mintea limpede îl pot zări.
6) Link-urile
Ce-i cu ele? Un lucru grozav pe care să-l faci pentru ca articolul să fie indexat mai repede este să-i adaugi câteva linkuri relevante. Eu aleg unul din blogul meu și unul extern.
Cam asta e! Cuvinte cheie, fotografii, link-uri și bineînțeles conținut relevant. În timp, toți pașii aceștia îți intră în reflex și chiar îi personalizezi după bunul plac.
Succes!